Menü Keresés Belépés Regisztráció
Hungarian Yu-Gi-Oh Website!
Magyarország első számú Yu-Gi-Oh weboldala!
szabalykonyv';

Kihívás

Az alábbiakban a kihívás rendszerünkről olvashatsz. Tartalmazza a szükséges tudni valókat, használatát és szankcióit, hogy használatba vehesd ezt a "Játékot".

Mi ez a kihívás, mire jó?


A Kihívási rendszerünk lehetőséget ad arra, hogy Párbaj Pontokat szerezhess. Lényegében semmi újról nincs szó, hisz eddig is kihívtátok egymást párbajokra. Ám ez a rendszer lehetővé teszi, hogy minden szabályosan és nyomon követve történjen, továbbá, hogy jutalmazzuk a nyerteseket. Itt sem kell majd sokkal többet tenned, mint az eddigi üzenőfalon történő kihívások esetében, mégis hasznosabb lesz számodra. Mint ahogy a versenyeinket is, a kihívást is a YGOPro játékkliensben kell lejátszani!

Minél több pontot szerzel annál jobb játékos vagy. Ezt pedig láthatja majd mindenki a toplistában, valamint az ikonjaidból / medáljaidból, amiket bizonyos szintek elérésekor szerzel majd. (ez utóbbi még kifejlesztésre vár rendszerünkben, de mire elég pontot szednél össze, már meg lesz valósítva)

Használata / működése


A rendszer lényege, hogy pontokat tegyünk fel egy kihívásra, majd a dupláját kapjuk vissza, vagy éppen bukjuk el amit feltettünk. Ha felteszel 100 pontot, a rendszer elveszi azt tőled. Ha az ellenfeled elfogadta a kihívásod, és le is győzöd, 200 pontot kapsz vissza. Amennyiben veszítesz, nem látod többé azt a 100 pontot. Pontok felrakásakor a rendszer minden esetben a Párbaj Pontokból vonja le a kellő mennyiséget. ha nem tudja, az Extra Pontokból fogja ezt megtenni. Amennyiben pontokat nyersz, minden esetben a Párbaj Pontjaidhoz fognak hozzáadódni.

1. Hívd ki ellenfeled / fogadd el a kihívást


Kihívás


A Kihívási felületen egyből egy kitöltendő űrlapot fogsz látni. Igyekeztünk minél egyszerűbbre és gyorsabban kitölthetőbbre megcsinálni.
  • Először is be kell gépelned a kihívottad nevét. Gépelés közben fel is dobja a találatokat a rendszer, klikkelj a kihívottadra.
  • Ezt követően add meg mennyi pontot teszel fel. Értelem szerűen nem rakhatsz fel többet mint amennyid neked vagy az ellenfelednek van. Ha az ellenfelednek 0 pontja van, nem tudod kihívni, mert nincs mit elnyerned tőle.
  • Add meg a játék módját. Párbajozni szeretnél, ami egy játékból áll, vagy Meccset szeretnél játszani ami 2-3 játékból áll.
  • Végül üzenj az ellenfelednek. Bármit megírhatsz ami a játékkal kapcsolatos. Egyedi szabályok, kikötések vagy éppen egy jókívánság :)
  • Kezdődhet is a játék!
Ha megtörtént a kihívás, megjelenik az űrlap felett neked is és az ellenfelednek is a létrehozott játék, továbbá értesítőt is kap a kihívottad. Meg kell várnod míg elfogadja a kihívásod, vagy éppenséggel visszautasítja.

Kihívás elfogadása / elutasítása


Az elfogadás / elutasítás menete nagyon egyszerű. Mindössze az adott kihívás sorában a pipa ikonra kell klikkelni elfogadás esetén. Ha pedig nem kívánod lejátszani, nyomj az x-re és írd meg a kihívódnak miért döntöttél így. Amennyiben elfogadod, a rendszer levon tőled annyi pontot, mint ahányat a kihívód feltett. Mielőtt elfogadnád, az információs ikonra klikkelve olvasd el, hogy üzenet-e valamit a kihívód és az alapján dönts.

2. Vedd fel a kapcsolatot a másik féllel és játsszatok!


Miután a kihívott fél elfogadja a kihívást, fel kell venni egymással a kapcsolatot, például privát üzenetben. Meg kell beszélni egymás közt az időpontot, hogy mikor alkalmas lejátszani a párbajt/meccset (és amit még szükséges). A párbajokat a YGOPro játékkliensben kell lejátszani!

A párbajok végén minden esetben el kell menteni a visszajátszást, mert szükség lesz a következő pontban leírtakhoz, az eredmény beküldéséhez!

3. Töltsétek fel az eredményeket!


Ha vége a játéknak és megvannak a visszajátszások, fel kell tölteni az eredményeket! Az adott kihívás végén látható egy zöld feltöltés ikon, arra kell klikkelni. Attól függően, hogy párbajra vagy meccsre került sor, eltérhet a felület, ám mindkét esetben ugyan azt kell tenni:
  • Be kell állítani, hogy ki nyert / mi történt.
  • Ezt követően be kell tallózni a visszajátszási fájlt.
  • Lehetőséged van megosztani a feltöltött visszajátszásokat a többiek számára. Ám erre csak akkor kerül sor, ha mindkét játékos engedélyezi ezt.
  • Végül ha szeretnél, üzenhetsz a Játékmesternek, aki ellenőrizni fogja a kihívást.

Amint beküldte mindkét fél az eredményeket, a Játékmester ellenőrizni fogja hogy minden rendben történt-e. Erre átlagosan 24 órán belül sor kerül majd. Ha ez megtörténik, a jogosult megkapja az őt megillető pontokat.

Szabályzat/Szankciók


  • Egy kezdeményezett és már elfogadott kihívást nem lehet semmissé tenni. Amennyiben mégsem kívánja lejátszani az egyik fél, elbukja a feltett pontjait, ellenfele pedig visszakapja sajátjait.
  • Helytelen eredmények feltöltése esetén az adott játékos elbukja a feltett pontjait, ellenfele pedig vissza kapja.
  • Szabálytalanság esetén (tehát ha nem az történt ami meg volt beszélve) az elkövető elbukja a pontjait, ellenfele pedig vissza kapja.
  • Amennyiben egyik játékos sem tölti fel a visszajátszásokat, mindketten elbukják a feltett pontokat.
  • Amennyiben egy kihívás a játék folyamatában megszakad (megszűnt a internetkapcsolat, sürgősen abba kell hagyni magánügyi dolgok miatt, stb), a párbaj ismétlésekor/bepótlásakor nem lehet paklit változtatni! Továbbá, ha Meccs közben, a második párbajnál kerül erre sor, a másodikkal is kell folytatni, így az első párbaj eredménye már adott, nem számít semmisnek. Ha szabálysértés történik, az elkövető elbukja a pontjait, ellenfele pedig visszakapja a sajátjait.
  • Azok a kihívások, melyek 7 naposak vagy annál régebbiek és a kihívott fél által nincsenek elfogadva, törlésre kerülnek. Ebben az esetben a kihívó vissza kapja a feltett pontjait.
  • Amennyiben az egyik fél eredménybeküldését követően nem érkezik be a másik féltől is eredmény 7 napon belül, továbbá hiányoznak a visszajátszási fájlok, a kihívás törlésre kerül, a feltett pontokat pedig mindketten elvesztik.
  • Azok az eredmény nélküli kihívások, ahol legalább az egyik játékos 7 napja inaktív, törlésre kerülnek. Az aktív felhasználó vissza kapja az esetlegesen feltett pontjait, míg ellenfele elveszíti azokat.

Fontos megjegyezni, hogy mivel a visszajátszásokban szereplő paklik ellenőrzése nem tartozik a Játékmester feladatkörébe, ezért az észlelt szabálysértést a játékosoknak kell jeleznie felé (eredmények feltöltésekor be kell jelölni a szabálysértést + megjegyzést írni a játékmesternek a kijelölt szövegmezőben), melyet követően ellenőrizni is fog és megteszi a szükséges lépéseket. Ezek hiányában a Játékmesternek oka van feltételezni, hogy minden szabályosan történt.


Amennyiben a szükség úgy hozza, jogunkban áll kibővíteni, valamint módosítani a szankciókat/szabályokat. A rendszer még nem kiforrott, így erre valószínűleg szükség is lesz idővel. Megértéseteket köszönjük!

Kommentek

Avatar
Ismét egy kiegészítés:

"Azok az eredmény nélküli kihívások, ahol legalább az egyik játékos 7 napja inaktív, törlésre kerülnek. Az aktív felhasználó vissza kapja az esetlegesen feltett pontjait, míg ellenfele elveszíti azokat."
Avatar
Újabb kiegészítés:

"Amennyiben az egyik fél eredménybeküldését követően nem érkezik be a másik féltől is eredmény 7 napon belül, továbbá hiányoznak a visszajátszási fájlok, a kihívás törlésre kerül, a feltett pontokat pedig mindketten elvesztik."
Avatar
Ismét kiegészült a szankciók részleg:

"Azok a kihívások, melyek 7 naposak vagy annál régebbiek és a kihívott fél által nincsenek elfogadva, törlésre kerülnek. Ebben az esetben a kihívó vissza kapja a feltett pontjait."

Hamarosan várhatóak továbbiak is. Egyesével adagolom, mert ezekhez rendszer fejlesztés is kell :)
Avatar
Ismét kiegészült a szankciók részleg:

"Azok a kihívások, melyek 7 naposak vagy annál régebbiek és a kihívott fél által nincsenek elfogadva, törlésre kerülnek. Ebben az esetben a kihívó vissza kapja a feltett pontjait."

Hamarosan várhatóak továbbiak is. Egyesével adagolom, mert ezekhez rendszer fejlesztés is kell :)
Avatar
A Szankciók részleg kiegészült két ponttal (első és utolsó).
1 - 5 | 6 - 6